★★雑種犬アイラを中心としたサイトです♪★★☆内容・画像・等の転用禁止です。いちおう… BY: lassie a.k.a  Ellie a.k.a Islay The Mutt a.k.a  アイラっち


by angeline
カレンダー
S M T W T F S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

<   2006年 03月 ( 11 )   > この月の画像一覧

a0032004_14392757.jpg迷子札は大切と思うと同時に、アクセサリー感覚で付けさせられるので、可愛いのを見つけるとついつい新たに付けさせてしまう。首輪とか、まったく強くて伸びないネックレスタイプを付けるのは、可能性は低いとしても... 人がまったく見ていない時には逆にアクシデントを招くこともあると思うので、アイラにはなるべくゴムのネックレスで首輪とは別にして、普段家では首輪は外して、迷子札ゴムネックレスのみにしている。小型犬だったら、外飼い猫の首輪とかでもいいかも。外猫用の首輪って、事故防止の為にいざって時には抜けるようになっているので。普段から絶対迷子札は付けていた方がいいと思う、それが室内でも。でも、アクシデントが起きてしまったら元も子もない、なので何で付けるか選びも慎重にしたい。何かと心配性なので、常にどれがもっといいか、を考えています。

I find name-tags really important for the safety of your dog. I is also good as an accessory too. And I ordered a new one for Islay, and it arrived! It's really cute, with Sakura (cherry-blossoms) design, and has a mongel's drawing, very much like Islay on it!

a0032004_14441054.jpgこの迷子札を選んだのは、MIXって犬種も選べるから!そして、それが垂れ耳ちゃんだったのだ!でも、全身クリームだったので、体を白に変えてもらえたら、アイラ似になるので、お願いしたらOKだったのだー!やった♪アイラの顔迷子札です♪でもって、シェルティーのキーホルダーも二つ注文!

届きました!のお礼にお店の掲示板に行ったら、pittuさん発見~!スピッツのも出るといいですね。アイラみたく、ポメを白にしてもらえたらスピッツになる?とも思ったけど、ちょっとカットされたっぽいポメだったので、スピッツ専用デザインが増えるといいですね!!MIXと同様、スピッツグッズもまだまだ少ないですものね。

Also bought 2 Sheltie key-chains as well. The doggy drawings are really very sweet.

a0032004_14535614.jpgそして、またまた当ってしまった、ドッグフード。はてしなく続くドッグフード。ちょっと時間&体力がある時にでも、ボランティアグループとかに寄付しようかな。でも、まだテキサス土産のお礼も送っていない、何をするにも遅いんだよね...。早く送らなきゃ...。

Then, I won dog-food again! I keep winning dog-food, and there's so much... thinking of giving some to doggy shelters. But I'm so lazy, wonder when I'll send it. Ooooh! I haven't sent the gifts to Texas yet!! Must do that soon as well! Forever so slow at doing things... so sorry...

a0032004_14581591.jpgそして、これは買ったのですが、ワインが届きました~!これ、凄く欲しかったの~!ワインメーカーの方の愛犬がラベルになったワインです。ピットブルに襲われていたところを救われたものの、3本足になったこのワンコ。犬のラベルってことだけでももの凄く嬉しいし、ワインも美味しいという噂なので、楽しみにしていたのです♪

I ordered the 3-legged red wine, and it arrived today! I really wanted to try this wine, with the label of Port, the winemaker's dog. He was rescued from an attacking Pit Bull, but lost a leg, thus 3-legged. I heard it tastes good for a table wine too, looking forward to tasting it!

a0032004_1543744.jpgそして!またまた映画のチケットが当りました。「ちゃんこ」という映画。クリックすると歌が流れるけど、音楽の雰囲気がいぬのえいがに似ている?外国人留学生も出てくるってことで、ちょっと興味ある。いちおう私も「元」留学生だったので。そいえば、相撲映画といえば、大学時代に「シコふんじゃった。」ってのに、大学でEconomicsでちょっと一緒だった人が外国人役として出てました。映画のチケットと同時に、何故か「キムチの素」も同時プレゼント!嬉しい♪鍋とかに入れても美味しいけど、うどんを茹でて、そのままかけて食べるのも美味しいんだよね♪超手抜き食事してるのバレバレ?

I also won a movie ticket to a movie, "Chanko". Chanko is sumo-wrestlers food. It really means any food, anything from curry to hamburgers etc to the sumo-wrestlers, but it normally refers to the type of steam-boat eaten by sumo-wrestlers. There was a movie called "Shiko Funjyatta", about sumo-wrestling years ago, and my friend from my Universtity was in it too, as a foreigner wrestler.

a0032004_1641352.jpgあと!お友達のボーダーコリーのライ君がハーレーデビッドソンペットグッズの、モデルデビューをしたと聞き、早速カタログを取り寄せました~!かっこいいライ君の振り向き姿が載っていました~!ネットでカタログ請求できますよ!「H-Dウェア&グッズカタログ」です!

Also, the Harley-Davidson catalog arrived today! Islay's friend, Rai the Border Collie, modelled for the Harley-Davidson doggy goods. he looks really good in the photo!

a0032004_15133337.jpgさて、今日は近所のカレー屋さんのオープン日だったので、さっそくアイラと一緒に行ってみた。テラスなら犬OK。カジュアルなクイックカレーといった感じで、お味は... 自分で確かめてください。何せ、私はカレーには厳しいので...。むしょうにマイ・カレーが食べたくなったので、今夜は自分用カレー作ろうかな、久々に。...って、3日ぶりだけなんですが~。

まだまだアイラとのカフェ巡りは続く~!っていうか、現実逃避ばかりしてないで、早く掃除せい!って感じですが...。

Today was the opening day for a curry shop near our place. You can eat with dogs outside, so I went to try it. Well... the taste was... mmm... not something I'd go again, but still, it's fun to try out new places with Islay!
by angeline | 2006-03-31 15:29 | お届け物 Gifts & Such | Trackback(26) | Comments(12)
a0032004_16431682.jpg今日も暖かく、桜がいい感じになって来てますね。週末はお花見日和かしら?今日は色々やらなきゃいけないことで、ずーっとやらずにいたことを、まとめてやりに駅前へ。銀行がらみとか、ようやくテキサス土産のお返しに送るものを買ったりとか。

私の性格って分析してみると、面白い。いや~、やりたく無いことがあると、それをしないことを正当化させる為に、いままでメンドウでやらないでいたことをやって... ほら、しょうがないんだよ、他にやることあるから... って。ようは、やりたくないレベルが高いものが出ると、それを避ける為に、ちょっとやりたくないレベルがそれより低いものをやるんだね。まあ、遠まわしに言っても、ようは、まだ掃除はまったく着手してません... ってことですが...。ふ~。

でもね、今日出かけて、31日に、新しいカレー屋さんがオープンすることを知った~!リーズナブルなお値段。で、一つだけテラス席があるではないか!オープンに向けての準備をしているお店の方に声をかけてみた。そしたら、テラス席ならワンと一緒OKだって!以前はこの近所って犬OKカフェ無いよね~とボヤいていたのに、最近はぞくぞくと増えてきていて、行ききれて無い!状態だ。嬉しい限り。しかも、今度はカレーショップ!ふふ、アイラと初日に行っちゃおうかな~。

a0032004_16582723.jpgThe sakura's steadily blooming. Perhaps it'll reach full bloom this weekend!

Today, I went round doing the things which I had to do, but kept procrastinating. I've been trying to analyze my character. The most obvious is, I'm LAZY. But funny thing is, when I find something I really don't want to do, I start doing something else which I had also been procrastinating. It is as if to justify the fact that I'm not doing what I have to do... making the excuse of, you see, I have something else to do now...

The fact is, I have not yet started tidying up my place. Instead, finally I bought things to send to Texas (Jane, sorry for the delay!!! will send Nana's magazine etc soon!), and other things I have been procrastinating for a while.

Anyway, while doing so, I found a new curry shop that will open this 31st. There was a table outside too, so I asked them if I can bring Islay along, and they said yes! Wow, now I can go and eat curry with Islay!
by angeline | 2006-03-28 17:03 | 思うこと書きなぐり Misc. | Trackback(3) | Comments(0)
a0032004_044261.jpg皆さん、ブログやBBSにメッセージありがとうございます。そして、レスはもうしばらくお待ちくださいませ~!もうそろそろ夕飯の支度かな~って時間なので。(そうです、この時間が我家では普通なのです!!)

実は、きょうのわんこに出させてもらうことになりました。(撮影がもし上手くいかなかったりとかだと、ボツになりますが...)で、撮影がもう少ししたらあるのですが... 家の中も!ガーン!我家は、テレビでよく見るゴミ屋敷寸前、少なくともテレビで見る男性の一人暮らしの部屋!ってな感じぐらい汚いのです。

なので... 掃除してた、と言いたいところですが... 私みたいなお掃除大嫌いな人間は... 掃除しなきゃ~!って言うプレッシャーに負けて、現実逃避をしてしまうのです...。そうです、ようは後回しにして別なことしちゃう~!何故によりによって掃除こそすべき時に!!って感じなのです...。

a0032004_047324.jpgで、どうやって現実逃避したかと言うと、久々にせっせかとフリースドッグを作っていました。指から血を流しながら、何時間も、針でチクチク... なので全然パソコン作業ができないでいました。スミマセン!

で、今日は誰を作ったかというと、アイラの彼氏の面ズレボーダーコリーの、サンちゃん~!実は、この作業もずーっと後伸ばししてたことで... サンちゃんのお姉さんが2月にご結婚されて、プレゼントするつもりだったのです。それが、相変わらずの後伸ばし~、後伸ばし~!になっていたのです。それが、よりメンドクサイ掃除!!という、やらなきゃいけないことが出てきたので、掃除に比べたら、フリースドッグの方が!!といった感じでせっせかチクチクしたのでした。

私ってば、どうしてこうもメンドクサガリ~なのでしょう!!結婚祝い、遅すぎですよね... ふ~...。でも、喜んでもらえるといいな♪ちゃんと、面ズレで、いちおう黒い色の付き方も、サンちゃんを意識しました!

さーて掃除はどうするっかなー。掃除以上に嫌なものが出てきたら、やるのかなー。ふ~...。あまりにもテレビに出せないぐらい汚かったから、ボツ... になったら... どうしよう...。

a0032004_0523185.jpgToday, we got a phone call from Fuji TV station. Islay will be featured in a doggy program Today's doggy (Kyouno Wanko). It's a very short program introducing homy doggies, but every month there's a Special version which is a little longer, and Islay will be featured in the special! Hopefully the shoot will go smoothly next month, so that she will really get to be on TV.

But one big problem... my house is in a MESS! Yes, I mean a HUGE MESS! I really HATE housework, and can't keep the place clean and tidy... and they'll be filming the house too! I have to clean up the place, but when I'm under pressure, I start doing other things... and I started making a Fleece Doggy again!

a0032004_058475.jpgThis time, I made a minature Santa, a Border Collie who's Islay's boyfriend! Santa's owner married last month, so I intend to make this a wedding gift! Hope they'll like it!

And... what happened to... cleaning up the house? Ooooooh! Don't even want to think about it...
by angeline | 2006-03-28 01:04 | グッズ Goods&Stuffs | Trackback(2) | Comments(2)
a0032004_20551378.jpg今日は埼玉アリーナのペットフェスタに行って来ましたが、相変わらずお疲れ~、メンドクサイ~、なので日記はまた後日...。ですが、今日一番嬉しかったことだけ報告!

会場で、すっごく可愛いワン達に会いました。真ん中が可愛いMIXのピッコロちゃん。そして、左はミニ・ミニ・アイラみたいな、MIX犬、プリリンちゃん!アイラの小さい頃みたい(でもサイズ的にはアイラの妹、ポピーちゃんぐらいかな?)で本当に可愛かった!!!

Went for the Pet Festa today, but rather exhausted, so shall report some other time...

But just had to show you this photo! We met 2 very nice mongrels today, a terrier-mix Piccolo (middle), and Puririn (left), who really looks so much like a minature Islay!!! SOOOOOO adorable!!

a0032004_23442411.jpgそして、今気づいた... 私は、アイラに似たワンをよくネットで探したりしている。そして、アイラにそっくり~な仔犬が里親募集されているたびに、旦那に、アイラの妹か弟は駄目かね~と、駄目元でいちおう言ってみたりする。絶対駄目って言われるとわかってても... で未練がましく、写真だけまた眺められるようにしたりしてたりして... そして、今見たら... あ... 私が気にしていた里親募集されていたアイラ似パピーちゃんだったみたい♪うわ~、本当に成長してもアイラ似なんだ~。何だかもの凄く嬉しい♪
by angeline | 2006-03-26 20:58 | シロフワンズLook-alikeDogs | Trackback(2) | Comments(2)
a0032004_132289.jpg以前、On My Own の方の飼い主日記でだったと思うけど、歌詞の勘違いについて書いたことがある。ドラえもんの歌を、「あんあんあん、ちょっぴり大好き♪ドラえ~もん~」と勝手に思い込んで歌っていた、おバカな私... ちょびっとしか好きでいてもらえない、可哀相なドラえもんでした。

a0032004_125245.jpg子供の頃歌っていた歌とかで、山口百恵とかある。とくに、プレイバックパート2とかは、子供の頃の日本生活最後の百恵ソングなので印象が強い。79年からはシンガポールだったので。そして、これがNHKの番組で「真っ赤なポルシェ」を「真っ赤な車」に変えて歌っていたってことはとても有名だ。

a0032004_14914.jpgそんな山口百恵のCDを車の中で聴いて、久々に歌っていた... するとー!!!あー!!!またもや、発見してしまったよ... 私の超おバカな勘違い... やっぱり子供の頃ってば勝手に歌詞変えまくってるよな~。

「バカにしないでよ~、そっちのせいよ~」って歌詞、ありますよね。これって、ちょびっと生意気な女の子なんですねー。

a0032004_142938.jpg私なんて、とっても素直な女の子ソングにしてましたよー。

「バカにしないでよ~、こっちのせいよ~」って歌ってた!

ミラーこすったのは、下手な運転の私のせいです~、って認めておりました~!あ~、それを疑問なく歌い続けていたこの十数年(ってもっとか?)って、何なんだかね~。


a0032004_15752.jpgあとね、今日の旦那との会話でね... 男性が女性の方の性を名乗って、女性側の両親と暮らすってことの話題がちょっと出たとき、私、
「あー、まさお君状態なんだねー」と言ってました...

ポチたまのまさお君状態ってどんなだろー?はちゃめちゃで、ご飯に目が無いって?「マスオさん状態」の勘違いでした~。おバカすぎ...

a0032004_110474.jpgちなみに、何度かお会いしているポチたまの松本君本人に向かって… 「こんにちは、まつお君」と呼んでしまい、「まつお君って誰や~!」って突っ込まれました。いえね、松本君とまさお君はセットが一番だから、名前も一緒に言ってみただけですよ(苦しい言い訳…)。

私の勘違い&おバカはこれからも続くことでしょう...

a0032004_11217100.jpgまさお君、松本君、の話が出たので、写真はほとんど関係無いけど、芸能人は会っても写真撮らないくせして、犬限定ミーハーなので有名犬だけは写真を撮ってしまう、ミーハー写真集です。

上から、「ポチたま」のまさお君とアイラ、「Deep Love」のパオ役等の白柴パコちゃん(ハリウッドデビューもしてる!)、「ポチたま」のポチ・ジュニアのアイちゃん、くぅ~ちゃんとすももちゃんとアイラ、松本君とアイラ、「いぬのえいが」の柴犬コンちゃん、そして映画「さよなら、クロ」のクロちゃんです。アイラもいつか仲間入りできるといいね。

a0032004_112305.jpgThis entry are jokes that can be understood in Jap only... so I shall explain only the photos. This is my collection of photos of doggy stars of Japan!

From top, Masao the lab from TV "Pochi Tama", white Shiba Pako from movie "Deep Love" & others, Old English Sheepdog Ai from TV "Pochi Tama", Kuu & Sumomo the most famous Chihuahua in Japan, Matsumoto-kun starring with Masao in "Pochi Tama", Kon a Shiba who starred in movie "Inu no Eiga", and Kuro who starred in movie "Good-Bye, Kuro". Hope someday, Islay will be like them...
by angeline | 2006-03-26 01:35 | 思うこと書きなぐり Misc. | Trackback(50) | Comments(4)
a0032004_1715597.jpg以前にもこのブログで犬の国ピタワンのことを書きましたが、この犬の国ピタワンの、ピタワンニュースにて、スージーとアイラが新しいお酒を発表しました!その名もWaN、という可愛いお洋服を着たお酒。飲んでみたいな~。


a0032004_17161711.jpgI've introduced the Pitawan Nation in this weblog before, but in the latest Pitawan News in the Pitawan website, Islay and Suzie introduced a new liquer! It's called WaN, and dressed in a cute costume. Oooh, I'd really like to taste i!

a0032004_1717276.jpgお友達のE.コッカーのトフィ君のお店、「パティスリー・TOFFEE」も一周年を迎えました!おめでとう!トフィ君が作る美味しいお菓子、食べたい~♪

この素敵な、犬の国のピタワンが本になるのですが、いよいよ今年の6月か7月に発売されるそうです。もの凄く楽しみ♪

Islay's friend, English Cocker Spaniel, Toffee's sweets shop has celebrated 1st anniversary too! Congrats! This lovely story of Pitawan, will become a book soon, and will be published in coming June or July. Really looking foward to seeing it in the stores!
by angeline | 2006-03-25 17:26 | ペットモデルPetsIn ShowBiz | Trackback(2) | Comments(2)
a0032004_15263094.jpg日記的のがたまっているのですが、内容とか考えて書かなきゃいけないので、元気な時にまわして... 写真メインの内容を先にアップです!

最近は暖かくなり、近所の散歩で春のお花さん探しがとても楽しくなって来ています。何故か今年はいつもほど花粉症が酷くないようだし、アイラとの散歩も楽しくルンルンです。遠くに行かなくても、近場でも充分素敵な光景が見られるので、今住んでる所って気に入ってます!

I have other diary-like stuffs to up too, but needs lots of thinking before writing, so I shall up mainly photos today!

It's getting much warmer nowadays, so we get to meet lots of Spring Flowers in our neighbourhood! It sure is fun going around greeting the Spring Flowers on our walks!

a0032004_15302759.jpg私は、色的には黄色ってあまり好きじゃないのですが... お花は別です!黄色いお花ってとても素敵!

Yellow is one of my least favourite colour... but when it comes to flowers, I think yellow is beautiful!

a0032004_15342045.jpgこのピンクは何だ?梅かな?実は花にはまったく詳しく無い。お花に関しては強烈に無知でお恥ずかしい...。

What could these be? Plum blossoms? I am really not good with plants and flowers...

a0032004_15355619.jpg写真ばっかちで、退屈だワン!!フワ~!! (By アイラ)

I'm SOOOOO bored, with all the photo-taking!  Yaaawn!  (By Islay)

a0032004_1537538.jpgこれは、ピンクの椿かな?

A pink camellia?

a0032004_15392643.jpgこんな黄色いお花も。

Another different type of yellow flower.

a0032004_1540110.jpg食っちゃうぞー!

Should I take a bite?

a0032004_1541242.jpgこんな白い滝みたいなお花も!

There are these little white flowers too, which look like a waterfall.

a0032004_15413878.jpgアップだとこんな感じ。

Closeup of the white flowers.

a0032004_15421982.jpg地面にも白くて小さいお花達たちが。

There were small flowers blooming on the ground too.

a0032004_15425537.jpgアップだとこんな。

Closeup.



この白いお花の後ろでボヤけて写っている青い小さいお花達もいーっぱい咲いてました。↓の写真のがそれです。



a0032004_1544549.jpgThe blueish flowers that can be seen in the background of the white flower in the above photo, were blooming everywhere too!

a0032004_15463935.jpgこんな黄色いお花も。黄色いお花って、青空に似合いますね。

Another different type of yellow flowers. Yellow flowers go really well with the blue sky!

a0032004_1547279.jpgお花での写真撮影、もういい加減にちまちぇん?マテちゅるより、走りたいワン! (By アイラ)

I've had enough of photo-taking with flowers! I'd rather run and have fun! (By Islay)

a0032004_15485023.jpgこれはお花じゃないんだけど、赤い葉が綺麗でした。

These aren't flowers, but the red coloured leaves were beautiful.

a0032004_15493874.jpgでも、やはり春と言えば、楽しみなのは、桜!毎年桜の時期はいっぱい桜の写真を撮ります。公園の桜達も、GO!の合図を待っているかのように、つぼみをパンパンにさせてます。

But what I look foward to most are the sakura, cherry blossoms! I always take lots of sakura photos every year. The buds are already about to burst, ready to go into full bloom.

a0032004_15534071.jpgフライングしてる桜さん達だってもういます。

In fact there are some that couldn't wait for the others, and are blooming already!

a0032004_15541752.jpg桜が満開になるの、楽しみだね!

実は我家の庭にも、小さいけどちゃんとした桜の木があります。ちょっと日陰にあるので、さっき見たらまだまだ... って感じでしたが、こちらもまた楽しみ♪

Really waiting for the sakuras to go into full bloom!

Actually, we have a little sakura tree in our garden too. Went to check it out just now, but they seemed not ready yet. But am really looking forward to this sakura too!

a0032004_15563566.jpg桜って美味ちいんだってあたち知ってるよ!この前桜のアイチュクリーム食べたもん!桜ってちょのままお花を食べても、やっぱり美味ちいのかちら?じゅる... (By アイラ)

I ate the sakura icecream the other day! It was so yummy, I wonder if the sakura flower by itself is yummy too? Mmmm tempting! (By Islay)

a0032004_16125880.jpgでも、やはり私が世界一好きなおハナはこれ!!

But this is my world's favourite HANA! (Both words, flower and nose, are HANA, in Japanese)
by angeline | 2006-03-25 16:05 | お散歩&公園 Walks&Parks | Trackback(2) | Comments(0)
a0032004_20184843.jpg明日は天気が悪いらしく、楽しみにしていたルアーレーシングも中止となった... 6月あたりに延期となった。でもって、今度は八ヶ岳の方向で進んでるらしい。個人的には、日帰りよりもせっかくならお泊り~♪の方が嬉しいので、実は天気にさえ恵まれれば、6月の方が嬉しいかも!さて、どこにお泊りするかなー、なんてワクワクしちゃったりして。

今日は相変わらずいつもいない旦那はお仕事だそうで、アイラとどこか行こうかと思ったけど起きるのも遅かったので、近場で新たなカフェを開拓しよう!ってことに。さて、S公園をつっきるとまだ行ってないところが2箇所あるし、K山駅方面にもあと一箇所まだなところあるし、S川もテラスOKのところはまだ数箇所あるし、もっと思い切って遠めのK公園近くにも新たなカフェがオープンしたし、さてどうしよう...。アイラが歩く方向で決めようと思ったら、最近すっかりS公園に飽きてR公園に行きたがるようになったので、R公園のもっと先の前から行こうと思いつつも、距離的に思い切りがいるのでなかなか行かれないでいたカフェに、思い切って行ってみることに!

やはり歩きだと結構遠いので、思い切りがいるけど、でも今日は暑すぎず、寒すぎず、なので楽しくお散歩~♪って感じで行かれました。ランチは中華ロコモコ、ドリンク付き。美味しかったです♪詳しくは、今度またHUNTEDさんのカフェレポートを書く予定ですので、そちらをお待ちください。カフェ店内はとてもホワイトな感じで綺麗なので、写真を撮るのにいいかも♪なんて思いました。

a0032004_20223760.jpgTomorrow is expected to be rainy, so the lure-racing competition was cancelled... I was looking forward so much to it, so am quite disappointed. But it'll probably be postponed to June, and this time, at Yatsugatake area which is nice with lots of nature, so I guess we'll stay overnight and enjoy our trip in June! Hope we'll have better weather in June.

Nori, who is forever busy with his work, is not home today again, and since it'll be rainy tomorrow, I decided to take Islay for a long walk plus doggy cafe. There are still a number of cafes in our neighbourhood which we haven't visited yet. I decided to let Islay choose which direction she wants to go to, and she led us to Roka park, so we went to the cafe near the park.

The food was pretty good, comes with drinks. It was a pretty cafe, white theme, so pretty good for taking photos too!

a0032004_20321830.jpgカフェの後はR公園でたっぷり散歩~!でも、そこら中工事中だった。でも、お花エリアはとーってもビューチフルでした!黄色いお花がいーっぱい~!(菜の花?)他のお花達もとても綺麗で、とても気持ちよく散歩出来ました。結局、カフェとあわせると4時間以上お出かけしてたので、アイラは今はぐっすりです。ふふ、夜散歩はこれで怠けられるかな。

We left the cafe, and went to the park for a nice walk. The park was under construction at many places, but the flowers were beautiful! The yellow flowers were so lovely, and the other flowers too! We ended up staying out for over 4 hours, so Islay seems exhausted now and sleeping soundly!

a0032004_20385999.jpg公園は全面的に遊歩道を直してました。これがかなりナイスな感じになりそう!オズの魔法使いの、エメラルドシティに向かう、イエローブリックロードみたい~!なんて思ってしまいました。ドロシーになった気分でるんるんアイラと手を組んで歩きたくなる(しかも歌いながら。危ない人!?)。アイラはトトというより、小心者のビビリー・ライオン、といったところでしょうか?

井戸も作るらしい。池も出来るという話も聞いた。ここの公園は、他の近所のS公園などを含め、他の公園がドッグランを作ろう運動を始めた以前から、ドッグランを作ろう運動を頑張っていた公園だ。無料躾教室みたいのをやったり、頑張っていたのだけど、結局実現はしなかった。さて、駐車場付近も色々工事しているし、ドッグランとかも出来るのかしら?とも思って色々と工事の人に聞いたりしたけど、誰もそんな話は聞いてない、遊歩道と駐車場と木と水道・電気まわりのみみたいだ。ネットで調べてもまったく出てこないから、まあ、ドッグラン運動が活発だったときからはかなーり年月が過ぎているし、そんな上手い話は無いのかもね。個人的には、ドッグランは別にいいんだけど、ドッグランが出来たら、公園脇の大のお気に入りだったカフェを、別の人に場所を貸してカフェ復活~!なんてことになったら嬉しいな、なんて思ってたのだけど...。でも新経営者のカフェだと、あのめっちゃ美味しかったカレーが食べられるわけではないので、思い出と写真だけを大切に... かな。アイラは未だにR公園に来るたびに、カフェに行きたがる。ベーコンクッキー安くて美味しかったものね♪

a0032004_20503046.jpgThe park was undergoing a lot of renovation. The new walk path looked really nice! Reminded me of the yellow brick road that leads to the Emerald City, in the Wizard of Oz! Makes me want to sing down the road, with Islay at my side. Islay, as Toto? No, No! Islay is more like the Cowardly Lion!!

I was wondering if they will be building a dog-run... a few years back, the dog owners in the neighbourhood were proposing for a dog-run, but was rejected. Wondered if this was going to materialize finally, but on asking the people at the work-site, noone seems to have heard anything like that, so I guess not... too bad...

a0032004_2056875.jpgさて、カフェして~、公園でいっぱい歩いて~... 何かが足りない... と思ってしまった... そうだ、デザートだ!考えると急にケーキの禁断症状が出始めた... 実はダイエットでしばらく食べてない。え?私がダイエット?まっさか~!実は、旦那が伊豆グルメ旅行の後、会社の健康診断があったのだが、「肥満突入ですね」と言われたそうで、それがショックでダイエットを始めてしまったのだ。基本的に私は一人ではあまり食べず、食後のデザート~♪としてケーキとか買ってたのだけど、旦那はケーキは食べない!ってことになり... 私は巻き添えをくらってしまったのだ!てなわけで、お気に入りのケーキ屋に行くことに!今まで気づかなかったけど、実はテラス席が一個だけあるではないか~!というわけで、その場でお茶してしまいました。しかも!ケーキ、2個も!!モンブランは絶対外せないけど、だって、フロマージュも美味しそうだったんだもの...。私には、ダイエットという言葉は似合わないよね。とうの昔に「肥満突入」してるから、いまさら... だし!!ここのケーキはやはり最高に美味しかった!

a0032004_2125090.jpgAfter the cafe and walk... I felt that something was missing... oh yes! Desserts! When I thought about it, I started craving for cakes. I haven't eaten cakes since the "diet" started. Me on a diet? Of course not! Nori was told by the doctor recently at his company's medical checkup, that he's overweight, and he started going on a diet. i.e. no more buying cakes, so I too had no cakes to eat! So when I thought about it, I wanted it so much we went to my favourite cafe... and ate 2 cakes, not 1!! Couldn't resist the temptation... Anyway the cakes were GREAT!

a0032004_21284137.jpgそうそう、私ガチャガチャが大好き... で犬の見つけて、やっちゃいました~!400円しか小銭なくてよかった... でないといくつやってたことやら... とりあえずは、柴&チワワ。なかなか可愛い!

Anyway, I found this Gacha-Gacha (machine where you put a coin in, and turn, and a little toy comes out... but you can't predict which one you'll get). I got a Shiba and Chihuahua, pretty cute!

a0032004_21581082.jpgでもね、やはりシェルティーが欲しいな~。2色とも欲しいな~。でも、やってもやっても出てこないってことがよくあるから、きりないのよね、ガチャガチャって... ふ~...。

I'd really like the Sheltie though. BUT! Very often I keep trying and the one you want doesn't come out... so it's a waste of money...

a0032004_21592218.jpgでもこの黒柴もめっちゃめちゃ可愛い~!黒柴グッズってそんなに無いから、凄く魅力的、しかもこれはかなーり色とかナイスではないか~!欲しいな...。でも我慢我慢!でもまあ、とりあえず、今日もアイラと楽しい一日でよかったよかった!(で、雨は本当に降るのかいな?)

But this black Shiba is sooooo cute too! Ooooh, very tempting... Anyway, today was one happy day with Islay again! Now, back to the TV! (watching "Antarctica" now. Want to see the Disney movie version too!)
by angeline | 2006-03-18 22:29 | お散歩&公園 Walks&Parks | Trackback(13) | Comments(3)
a0032004_9262974.jpg和歌山日記、遅れまくったのも、どう構成させるかとか悩んでしまい、深く考えてるといつまでたってもアップ出来ないと悟ったので、とりあえずアップしたいけど、どこにとか悩んだものは全て、ここのその他につっこみます!

お勉強ばかりして、犬が可哀相... とか思う人って、正直言って少なくありません。何度アイラは「かわいそうに...」と言われて来たことか...。近所でも「動物虐待」とか「サーカスのように調教してる」とか色々言われたけど、躾が入っている犬こそ、自由を与えられる、と私は信じています。色々なところに行かれて、色々な人に可愛がってもらえるし。そして、キャンプでだって、お勉強の合間にしっかりワン達は楽しく遊んでました!もちろん、お勉強そのものも、楽しいゲームみたくなるようにしてます。

a0032004_99493.jpgI took so long to write this diary, coz I had hard time figuring out how to arrange it... but I'll never finish if I keep thinking, so I shall dump all the miscellaneous here!

I know a lot of people don't think well about training dogs, they believe in giving "freedom" to dogs, and even neighbours have said I am "abusing" Islay, treating her like a "circus animal"... but I believe that by training dogs, we are actually giving them more freedom. We can take them anywhere, and they're loved and not feared by people, thus easily accepted. Even in camps, it's not just training, they have their share of fun too! Of course, we try to train in such a way that training itself is a game as well.

a0032004_9202962.jpgハスキーのJちゃんとRちゃん、楽しそうに遊んでいました!Rちゃんが来てから、Jちゃん、若返った?とても微笑ましかったです。

The 2 huskies were having fun wrestling eachother! Julianne seems to have grown younger at heart, with the arrival of the newcomer!

a0032004_9215114.jpg激しい取っ組み合いを見て、仲裁犬の血が騒ぎ、仲裁したいアイラ... でもちびっと怖い... って言うか、アイラさん、これはケンカじゃなくて、ただの遊びなんだけど...。

Seeing the seemingly violent wrestling, Islay, who's the "referee" dog, wants to intervene... but a bit afraid at the same time. But Islay, they aren't fighting, they're just playing with eachother!

a0032004_9241054.jpgノーフォークテリアのPちゃんのお家の新米ちゃん、小さくてキュートな日本テリアのパピーも来てました♪

Polka, the Norfolk Terrier, and the newcomer, a Japanese terrier pup! So tiny!

a0032004_9331942.jpgお宿で同じ部屋だったかりんちゃん。嬉しいことに、同じ部屋に、同じ体重のMIX犬が3匹になったのです!プラス、サモエドのG君で、4匹でお部屋をシェアしました。

Karin, who shared the room with us. So happy that there were actually 3 mongrels, of the same weight somemore, in the same room! plus a Samoyed.

a0032004_935186.jpgハスキーMIXのCちゃん。2匹仲良く揃って... なのは、もちろんその先には美味しいオヤツ♪

Islay with a Husky cross. They're both glued to the treats in my hand!

a0032004_9375985.jpgとってもハンサムなサモエドのN君。生徒さんではなく、代表者さんのワンで、グラチャン。どんな犬種だって努力次第!の素晴らしいお手本ワンです。

Neu, a very handsome Samoyed, is a grand training champion too! A fantastic example to all, to show that any breed can be trained with the owner's effort!

a0032004_10173912.jpg課題をどうやるか、人間がいっぱい悩みあれこれやっている中、自分の空気の中リラックス~♪のJちゃん。かなり、ツボです!

While the humans were frantically thinking of ideas of how to run the scene, Julianne had a certain relaxed atmosphere around her. Loves the way she crosses her legs!

a0032004_10203470.jpgお外で待ち時間、のアイラ&かりんちゃん。

Islay and Karin, waiting outside.

a0032004_10212669.jpgかりんちゃんとN君。

Karin & Neu.

a0032004_10214618.jpg何だか暑いな~、眠いな~。犬というより、やはり人間!のG君。

Mmmm, getting kind of hot... and I'm feeling sleepy... ZZZ... seems more human than dog!

a0032004_10234530.jpg今回はMIXがいっぱいいて嬉しかった。飼い主さんはニューギニアシンギングドッグに似てると言ってましたが、私は思わず、フィニッシュスピッツ!って思ったのですが、どうでしょう?

There were lots of mongrels this time. The owner said she looks like the New Guinea Singing Dog, but I felt she looks a lot like the Finnish Spitz, what do you think?

a0032004_10302960.jpgMIX4匹、何故か皆バラバラな方向へ、散らばってる~!?

4 mongrels, dispersing to different directions!?

a0032004_10312184.jpgお宿のドッグランのベンチには、素敵にロゴが彫ってありました。

The logo carved on the bench, in the dog-run.

a0032004_10321858.jpgキャンプのお泊りは、前日の一人の巻き寿司とはうって変わって、すき焼き~!アイラにも食べさせました。犬に悪いって?いいんです、雑種ですから。(って、やっぱり動物虐待?)

The dinner during the camp was Sukiyaki! Much better than the sushi the day before! Islay had her share too.

a0032004_1034272.jpgキャンプ二日目もお鍋~!しかーし、キャンプが終わって、その夜は... 海老フライ入りカレーだった... ガビーン!海老嫌いだし、カルダモンの味が強いカレーもまた苦手だったのだ...。

The 2nd day of camp, steamboat! But the night after the camp... the dinner suddenly changed, to just curry rice...

a0032004_10353012.jpg食事中のアイラ、爆睡してました。

Islay slept soundly under the table during dinner.

a0032004_10384472.jpg今回のキャンプでお買い上げ~♪まずはニューバージョンのクリックスティック。クリッカーとターゲットスティックが一体化!でもって、スティックの先に付けるボールも買っちゃった♪

そして、今回一番良かったお買い上げの品!パナマのネイティブアメリカン(インディアン)のエンベラ族の手彫りのワニの顔をしたパチンコ!実はゴードン先生はパナマのエンベラ族に嫁いだのだ。で、民族品を日本にも色々持ってきていて、去年は亀の置物を購入。今年は強力パチンコにしたのだけど... これがアイラに大ヒット!ビビリー、だったはずが、パチンコでボールを飛ばした途端に、獲物~!獲物~!と大興奮!180度、別犬に変わっていた...。これは、最終兵器として使える!トレーナーさんもそれを見て、いつも遊ぶのではなく、とっておきのお気に入りとして、ここぞという時に使うのがいい!と。それにしても、アイラの獲物に対しての本能って改めて凄いなーと思った。19日のルアーレーシングも楽しんでくれそうだ!

Things I purchased during the camp. First the click-stick! Useful combination of the clicker and target-stick!

But the best was the sling made by the Embera tribe of Panama. It has a carving of a crocodile head, and the sling is quite powerful. What surprised me was how it excited Islay! She has always had strong prey-drive, and loves chasing things. But at the gym, she was all freaked out and timid... but the moment I used the sling with a squeaky toy, she changed 180 degrees! She was all excited, barking and chasing like crazy! I shall use this only once in a while, so that it will always be her "special" item, to get her excited and to keep her spirits up! So glad to have found such a lovely item for Islay! With such strong prey-drive, hope Islay will have fun during the lure-racing on the 19th!

a0032004_10493146.jpgクマ出現?いえいえ。お宿はグレートデーンやらレオンベルガーやら超大型犬をいっぱい飼ってるのです。なので、足跡もデカーイ!かっちょいい。

Footprints of a bear? No, actually of a dog! The owners of the lodge keeps huge dogs, like the Great Dane and Leonberger, so the footprints are huge too!

a0032004_10555827.jpgアイラさん、トンネルで、ひゃっほ~!!

Islay having fun with the tunnel!

a0032004_10564658.jpgさらに、ひゃっほ~!イエーイ!って感じで切れ走り!

Yippeeee! Islay turned mad!?

a0032004_10573618.jpgさらに、ジャーンプ!

キャンプの後も一泊したので、車で出発するまでに、思い存分遊ばせてあげました。すっかり旅行♪な気分で、いっぱい楽しめました!

Jump!
We stayed another night after the camp, so we had plenty of time to play after the camp. Islay got to enjoy herself a lot before we left for the long drive back!

a0032004_1059767.jpg帰りの道... 東名で帰るつもりが、間違えて長野方面に行ってしまったのですが... 山道は景色が素晴らしく、何と目の前に大きな虹が広がる、という素晴らしい光景まで見られました。運転中だったので写真は撮れなかったのだけど... 下手な絵だけど、あんな感じで素晴らしかったです。これを見せてくれるために、間違えるように何かが仕向けてくれたのかな?長距離ドライブも、楽しく思えました♪

On the road back... I turned a wrong turning, and took the mountain road instead of the straightforward highway. But, the view was magnificent, and I got to see a beautiful rainbow (huge) right in front of me. Too bad couldn't take the photo coz I was driving, but I drew a picture. The wrong turn was a blessing in disguise! The long drive back sure was a lovely instead of a tedious one!

和歌山から寄り道しないで、戻って来ました... 何故かって、直後に、待ちに待ったaikoさんのライブがあるから~!アイラも載せていただいているツアーパンフをいっぱい買わなきゃ~だし!

晴れ犬アイラと行動するとお天気に恵まれるのに、私だけの時ってやはり雨... そうなのだ、私は昔から雨女なのだ...。整理番号順にお客さん達が雨の中並んでたりして... 並ぶのはもちろん覚悟してた。チケットをもらいに行くと... いちおう関係者ってことなんだけど、いきなり入っていいですよって... あれ?並ばないでいいの?何だか並んでいる皆さんに申し訳ない、と思いつつも... 遠慮なく入らせてもらったら、何とステージから二列目のセンターという強烈にいい場所では無いか~!凄いよ、凄い。アイラよ、ありがとう!

立ち見ノリノリライブなので、そういったのは苦手な人もいるだろうし、何人も倒れて運び出されたりしてたけど... 私はバンドで歌ってたこともあるし、ノリノリで楽しめました~!といっても、最後の方は、脱水症状と酸欠で、危険だったけど、でもちゃんとお水とか配ってまわし飲みさせてくれたりとかで、サバイブ出来ました!しかし、楽しかったなー。やはりライブはいいね、あー生バンドで歌いたい~。トークも楽しかったです。aikoさん、リクエストに答え犬の吠え真似とか遠吠えとかまでしれくれて、しかも上手かったです。

Just after coming back from Wakayama, was aiko's live concert which I was looking forward to so much! Had to buy more of the tour pamphlets, with Islay's photos in it too! It was a rainy day... and lots of fans had to wait in the rain to get in... but, because of Islay, we were treated differently, didn't have to queue up at all! So we got a fantastic place, right in the centre, 2nd row from front! Wow!

I used to sing in a band before, so I loved the live atmosphere, which might be too much for those whose not used to... many fainted and were carried out of the hall too. Should say, I was dehydrated too, but survived, and really enjoyed myself!

a0032004_1130784.jpg凄く前の方で見られて、本当によかった... 何故って... aikoさんが近くというより、飼い主バカ的には、ステージ上のスタッフの方々や、バンドのキーボードの方が、バックPASSを首からぶら下げているのがしっかり見られたから!だって、これはまったく予想してなかったことなのだけど、バックパスまでもがアイラがaikoさんと一緒に写っている写真だったから~!でもね、この写真、ツアーパンフには載っていない、下敷きの写真とも違う、このPASSでしか見かけてない写真... あー、見られたのはこの時だけ... もっと見たかった!PASSだけに使われるなんて勿体無い!!といったぐらいに素敵な写真だったのです。絵を描いてみました。パンフにある、aikoさんとアイラが振り向いている写真と同じ時の写真だけど、こちらは、何と二人とも見つめあっている写真。凄く優しい~雰囲気の写真で、は~... せめて写真でも撮っておけたら...。幻の写真となってしまいました...。目に焼き付けておかなきゃ...。

I was really happy to be right in front of the stage, of course because I could see aiko closer too, but more because I could see the other staff and band members on stage, wearing their backstage pass. The happiest surprise was that this backstage pass was of the photo of Islay and aiko too! And this photo is not in the pamphlet, so I can't have it. It's really too bad, wish I could at least take a photo of it. It was so lovely, I drew a picture of it, it was similar to the one in the pamphlet of them turning back together, but this one, was looking at eachother so lovingly... really too bad that it was used only for the backstage pass.

a0032004_11383710.jpgそういえば、PASSをぶらさげているスタッフの方の一人、すっごくノリノリで見てて気持ちよかった~。あのノリは、どちらかというとヘビメタ!ロン毛の髪で、ガンガンヘッドバンギングしまくって、もう全身でノリノリ~!って感じでした。いいね、いいね!私も一番前だったら、超ロングヘアだから、ヘッドバンギングしてたかも?って、あれ、やりすぎると酔っちゃうんですよね... もともと乗り物酔いとかしやすい体質だし...。歌もしっかり予習して行ってたので、全て凄く楽しめた。やはり、一番感動した曲が「STAR」!サビのところでは、アイラがaikoさんとご一緒させていただいた、一回きりの新年CMが目の前に浮かんで来て、ウルウル...。そして、あとはやっぱり「キラキラ」でしょう~!曲と一緒に、本当にキラキラが降ってきて~、しかもいっぱい!紅白のサブちゃんの雪吹雪を思い出す(古!)。しっかり、キラキラは記念にお持ち帰りしました。写真では、アイラの首にかかっているのと、前にある四角いのがキラキラ。ペットボトルは回し飲みされてたお水のです。パンフもいっぱい買ったけど、やはり素晴らしいお仕事の記念ってことで、結局バッグ、Tシャツ、パーカーも買ってしまった!だって、売り場にも、アイラの大き目の写真があったのだもの~。胸がいっぱいで、もうこんな最高な気分でケチってられないわ!と思って♪

本当にいっぱいの幸せ、全てアイラのおかげ。ライブの後数日は、アイラにはサイコロステーキを食べさせてあげました。特別待遇は全てアイラのおかげだものね。チケットを一緒に取ってあげたマイキー姉さんにも、チーズケーキを作ってもらうはずだけど... 忘れられちゃったかなー?アイラ、気長に待とうね、いつか食べられるといいね!

One of the staff wearing the backstage pass was so fun to see, he was banging his head, like in a heavy metal live concert! The live overall was very exciting! I was overwhelmed when the song, STAR, started to run... because this was the song that ran with the New Year TV commercial of aiko with Islay. Then with the song KIRAKIRA (meaning "twinkles"), lots of shiny twinkles fell from the sky! Was so beautiful! I brought back some of the twinkles as souveniers.

At the booth selling the concert items, there was a fairly large photo of Islay displayed too, and I was so happy, instead of buying just the pamphlets, I bought T-shirts and bag as well! Can't be stingy for such a memorable moment! It was all because of Islay I got to experience such happy moments, so I gave steak for Islay to eat when I went home that night! She really deserves it!
by angeline | 2006-03-12 12:06 | 旅行 Trips | Trackback(153) | Comments(8)
a0032004_3563924.jpg和歌山日記をどうアップするか悩み... 2泊3日のキャンプでしたが、まとめてキャンプ編にすることに。ハリウッドトレーナーさんが来日され、俳優犬トレーニングを指導してくださるキャンプ、昨年は山中湖であったので参加しましたが、今年も是非参加したいってことで、和歌山へ!子供の頃からとにかく犬映画が大好きで、ハリウッドトレーニングには小学生にあがる前から興味があった私にとっては、ドキドキワクワクの嬉しいキャンプなので!

Although the camp was 2 nights 3 days, I shall summarize it in one entry. 2 Hollywood Animal trainers came all the way to Japan, to guide us through this Film Dog Camp. Being crazy about dog movies, and interested in Hollywood training since very young, this camp was something I really had to attend! I attended the one last year too.

a0032004_45571.jpgお宿から車で15分ほどの体育館みたいなところで開催されました。飼い主がお勉強中の時は、犬達はクレートの中で待機。今年は、初心者クラスと、上級者のハリウッドクラスと二つに分かれて、でも同じ場所でやっていたので、去年に比べて人も犬もいっぱい!アイラさん、かなーりビビってました...。しかも、前日、とあるドッグカフェで超大型犬に吠え立てられ、ビビリーモードに入ってしまい、それが残ってて... あー、あのカフェに行かなきゃよかったと後悔...。犬は番犬してるだけだけど、問題はリードをつけるどころか、呼ぼうともしない飼い主の方だとは思いますが... アイラはトラウマをかなーり引きずるタイプなので、本当に苦労します...。

The class was held at a gym about 15 min drive away from the lodging. We were divided into the beginners and the advanced Hollywood class, but all was done at the same gym, so more people & dogs than last year. Being a scaredy-cat, Islay seemed rather frightened of the dogs around... moreover, the day before, we had to meet this fierce large-breed dog at a cafe, who kept barking right in front of her face, and this seemed to have freaked her out... and she had not yet recovered from that fear. It was too bad we had to meet this dog (who was just being a guard dog, but the stupid owner wouldn't leash or call the dog, so the prob is the owner and not the dog...), just before the camp...

a0032004_412459.jpgまずは、いかなる状況でもマテの練習... トレーナーさん達の俳優ぶりも、ナイスでした。写真では、ホウキを振り回しているところ。それでもワンはマテです。合同練習の時なんて、トレーナーさん二人、俳優さん顔負けの演技で、犬達の側で取っ組み合いのケンカしたり、突然犬の脇でスライディングしたりしてました!アイラさん、実際のお仕事での本番の撮影現場ではカメラもライティングも、まーったく大丈夫だったのが... もう完璧ビビリーモードに入っていたので... 捕獲されたばかりの野良犬のようなビビリようで、マテどころではありませんでしたとも...。アイラはやはり、大きい犬に一回やられると、その駄目さが残るようです。経験上分かっているものの、避けられて無いのは飼い主の責任です...。でも、根っからの神経質でビビリー犬だと、慣らしても慣らしても、やはりトリガーが一つでもあると、難しいですねー。でも諦めずに、アイラにはこれからもちょっとずつでもいいから、慣らしてあげるように頑張らねば...。

First, the most important "stay". Staying means, really "staying" no matter what is happening around you, and no matter what kind of environment. In the photo, the trainer is shaking the broom in front of the dog. While practicing the stay, there were so many other distractions added, like people squabbling and shouting by the dog, etc. Did Islay manage to stay? Of course not! She was freaked out already, since the bad experience with the big dog the day before, and she was like a stray dog just caught by the dog-catcher, terrified and wanting to run away!! It takes really long for Islay to recover from a single trauma... especially with big dogs, from what I've seen so far... I'd really have to slowly slowly get her used to other dogs... not that I haven't been socializing her since she was a pup. I do think she's a cautious, sensitive, and skittish dog from birth, so I'd really have to work hard on her weak points... so far in the filming and photography jobs Islay experienced, she was never fearful of the set, in fact she seemed to enjoy the shoot... but there's never a 100% security, so it's better to be prepared for anything there may be.

a0032004_4265741.jpg初心者クラスが動作の練習をしている間、ハリウッドクラスはグループの課題の練習です。2種類から選べるのですが、難しそうな課題を個人的にはやりたかったのですが、グループで決めたのがもう一つの方... でも、もう一つのグループが練習しているのを見たり、また一緒にどうすればいいかのディスカッションとかもあったので、充分そちらの課題についても考えたり出来たのがよかったです。写真が、もう一つのグループの課題です。犬達が、まるでミーティングをやるように、皆同時に近付いてきて、円になって、そしてその立ち居地でステイした後、来た方向に解散する、という演技です。

a0032004_4301259.jpgThe Hollywood class divided into 2 groups, to do a group scenario. We could choose the scenario, and actually I wanted to do the one that the other group did, because I felt there were more to think about, and I was curious how this could be done... but the other people in the group prefered to do the comparatively easier one. But because we got to see the other group practicing etc, I got to learn a lot from that. The photo is of the other group. The scenario is, the dogs would run up and form a circle facing each other, like a discussion, and they will go back where they came from.

a0032004_4333616.jpgそしてこちらが、私達がやったグループの課題です。一匹ずつ、立ち居地まで歩いて来て、それぞれ一つずつ、別の行動をします。顔を隠す(アイラで言うアチャ~)、吠える、横に寝る、アゴを床につけての伏せ、グルリと回る、と手を振る、です。グループ課題とは別に、個人の課題もありました。

This is the other group scenario, which we did. All dogs would walk to their "mark", and each dog will do different things - cover face (Islay did this), bark, lie on the side, lie with head down, spin, and wave. Apart from the group scenario, we had to each practice an individual scenario too.

a0032004_451525.jpg2日目には初心者クラスの発表がありました。ちゃんとステージで、カメラで撮影されながらです。カメラで写っている映像は、そのままステージの壁に映し出されます。カチンコして、アクション!とかもあって、本番の撮影みたくです。

On the 2nd day, the beginner class showed what they learnt, on stage. All with a real camera running, and what's filmed, was shown on the wall of the stage.

a0032004_456209.jpgアイラと同じ部屋だった、MIX犬のカリンちゃんも、本番です!カリンちゃんもビビリーちゃん。そして初参加で、ドキドキ。でも頑張ってました!

a0032004_4583559.jpgNow Karin's turn. Karin was Islay's room-mate. This was her first time, and she was as sensitive, in fact, much more skittish than Islay. But she tried hard too!

a0032004_501250.jpgそしてキャンプ3日目は、ハリウッドクラスの発表です。グループ課題の撮影はお宿で。まずはもう一つのグループです。カメラは2階から撮影。撮影されたのは、いずれDVDにするそうです。かなり先になると思いますが、今から楽しみです♪

On the 3rd day, the filming of the Hollywood class. This was done at the lodging, and the camera filmed the scene from the 2nd floor. What was filmed is supposed to be made into a DVD, am really looking forward to it!

a0032004_533623.jpgもう一つのグループの演技を見ていて... 涙が出てきました。大きいワンから、小さいワンまで、皆頑張っていて... 小さい子なんて怖いだろうに、でも飼い主との信頼関係があるからこそ出来るのです。飼い主も、犬達をしっかり見てストレスの無いように頑張って進めていく... 何だか、その一体感が感じられて、見てるだけで感動の涙が出てきてしまう...。本当に皆頑張ってました。

a0032004_56948.jpgWhile watching the other group doing their scenario, my eyes started tearing. It was overwhelming, seeing all the dogs, big and tiny, looking intently at their trainers (owners), and the owners too watching over their dogs to make them act with as little stress as possible. All this can be done only when there's a strong bond and trust between the dogs and trainers, and seeing it was really heartwarming.


a0032004_519433.jpgそしてアイラ達のグループ課題の撮影。アイラが先に出てきてアチャ~... 写真は終わった直後か、やる直前か??アイラも頑張ってくれて感激です。これって、アイラにとってはかなりドキドキだったはずです。アイラは警戒心が非常に強いので、極端に他の犬が後ろにいることが苦手で、他の犬と一緒に走るレースとかも苦手なのです。なのに、大型犬も含む他の犬がいっぱい後ろにいる状況で一人先に歩くのって... めちゃ怖いはず。なので、カーミングシグナルをいっぱい出したりしてましたが、どうにか頑張ってやってくれたので、本当にアイラありがとう!です。皆それぞれ、色々な苦手とかを乗り越えて頑張ってるんだろうなーと感動... したいところでしたが、実際自分がやっている時は、夢中でそれどころじゃな~い!

a0032004_5135575.jpgNow for Islay's group scenario filming. The photo above is of Islay coming up first to do her "cover face". This seemingly simple act, I think must have been quite a feat for Islay. Islay is very cautious of other dogs, and hates having other dogs behind her, thus she can't even run races with other dogs. So having to come up alone first, leaving the other dogs including the bigger dogs behind her back, must have been terrifying for her. I could see her showing calming signals, like walking really slowly, scratching, etc... but somehow she managed to work through the filming, and I'm really thankful to her for that!

a0032004_5284286.jpgグループ課題の後は、体育館に移動して、ステージの上で個人の課題の発表/撮影です。3つのシーンから、好きなのを選べます。色々悩み、他も練習してみたけど... アイラには一番向いてるかな、と思ったお風呂のシーンにしました。倒したテーブル2個を、お風呂に見立てて... 犬がまずお風呂の中にジャンプして入って、飼い主に見つからないように隠れて、でも飼い主さんに見つかりお風呂に入れられる。そして、犬がお風呂が嫌だよ~!というのを表現。

いざ本番になると、カチンコにはビビり(仕事でビビったことなかったのに...)、怪しいテーブルにも警戒する、なので慣らさせるのにまずは一苦労。でもどうにかちゃんとジャンプで入ってくれて、実はまったくコマンドがきかなくなるかなーと思っていたのが、ビビリながらも指示をきいてくれたのにはアイラさんを見直しました。隠れるのは、伏せさせて、アゴを下につけたままで... 飼い主役をやってくださった方が、アイラを立たせようとする間も、アイラには伏せのままマテを指示して抵抗してるように見せて。そしてお風呂が始まってからは、"Shame"(顔を下にする)と、クーンクーン(コマンドが思いつかず、そのまんま...)と鳴かせて、(ここでLimpで足あげさせたり、イヤン!させたり、アチャ~させたりと考えていたはずが、緊張のあまりそんなこと私の頭から吹っ飛んでおりました。場慣れは犬だけじゃなく、飼い主も必要ですね...)、でラストにブルブル!、といった感じで... 実際出来ていたのか緊張してたので、あまり覚えてません。DVDで確認をしたいです...。でもまあ、どうにか無事終わってホッ...。

お風呂のシーンと言えば... 16日には、本のお仕事の撮影で実際にお風呂の撮影をする予定です!何という偶然~と思ってしまいました。でも今度は本当に水に濡れてシャンプーされるアイラ、その顔は演技ではなく、本当に、お風呂か... 嫌だワン!ふー... って感じかも!

a0032004_5423924.jpgAfter the group scenario, we moved to the gym to film the individual scenarios. We could choose from 3 different scenarios, and I chose the bathroom scene, where the dog hides from the owner, but then is found and bathed by the owner, and the dog whines and expresses not being happy about being bathed.

Islay was initially afraid of the slate, afraid of the table (supposed to be the bathtub), but somehow managed to get her used and she managed to jump into the "bathtub". I let her lie down with head down to hide in the bathtub, and when the "owner" (acted by another person) finds her hiding and tries to lift her up, I asked Islay to continue the lie-down stay, to show she is protesting. While being bathed, I gave the "shame" (lower head) command, and commanded her to whine, to show she's unhappy... and ended off with a head shake. I was actually preparing other things like "limp" (lift front paw), cover face, shake head to one side, etc... but being nervous, and my mind full at the moment, forgot all about that! Not only the dogs, but the owners have to learn not to get too nervous in these conditions! I was so nervous I can't really remember how Islay did, though I was happy enough she did listen to my commands in the midst of all that... so I'm really looking forward to checking it out on DVD.

Anyway, when I chose this bathtub scenario, I never expected to really have Islay do the bathtub scene in her real-life job! Although it's still photos for a dog book, Islay will be doing a bathtub shoot on the 16th. What a coincidence! But this time, with real water, shower, and shampoo!

a0032004_624988.jpg自分が終わってしまうと、他のワンを落ち着いて見られました。悩んだもう一つの課題は、ゲームが始まる直前の少年と犬。少年の横に座り、犬もワクワク興奮状態。犬は少年の話に、そうだね!と吠えて答えて、立ち居地に。そしてお母さんが呼ぶので、少年より先にステージ脇に走っていく。ちなみに、これらのシーンは、まだ公開前だけど、来日されたトーレナーさん達が、撮り終えたばかりのスポーツをする犬の映画「エア・バディ」シリーズの最新作からのシーンだそうです。

興奮状態を表現するのに、皆色々工夫していました。ソファからジャンプして降りて上がってを繰り返したり、グルグル回ったり、手でねえ、ねえ!ってやったり、立っちしたり、と色々。同じ効果を得られればいいので、これ!と決まっていないで、色々アイディアを出す、というのが犬を演技させるのと、普通の訓練との違い。型にはまっていないのが、楽しいです。写真でも見て分かるように、トレーナーさんが写っていない... というのはそれだけ距離があるところから指示しているのです。ソファとかに映っているのは、俳優役の方です。皆凄いー。実際の撮影では、完璧に見えないところにいるので、トランシーバーの声で指示をしたり、ヘリコプターで真上からの撮影の時とかは、丸見えになるので遠いところのブッシュの中に隠れたりしたそうで、トレーナーさん達の経験話とかを聞くのもそれまた楽しいのです♪正直言って、裏話が聞ける、というのもこのキャンプの楽しみの一つでもあります。個人的にもいっぱい聞いてしまいました。犬がらみ限定ミーハーな私は、憧れのラッシーとかベンジーのトレーナーさんは実際はどういう人でしたか~!とか聞いちゃったり。

a0032004_6153936.jpgIt was fun seeing the other dogs act out the scenarios too. The 2nd scenario was, the dog sits beside the boy, excited. When the boy says something to the dog, he answers with a bark. Then the dog goes to "mark", and when called by the mother, runs to the side of the stage, before the boy.

There are so many ways to portray "excitement", like jumping up onto and off the sofa, sitting up, pawing the boy, sitting up, spinning, etc. What makes me really interested in dogs "acting", is that there is no one answer to a scene. There are so many ideas you can think of, and it is fun thinking and trying and making it closer to what is requested. Furthermore, you have to give commands from a distance. Like in the photo, you can't see the trainers, i.e. they are that far away. It's really a challenge, but something you can work for, and the satisfaction on achieving it is great too! Exciting!

a0032004_6311462.jpg3つ目のシーンは、少年と犬が一緒に歩いて来て、ベンチに座り、犬も少年の横に、疲れたように倒れこむ。ふー、疲れたねーって感じで(少年役の方の演技もまた、ナイス~!だったりしました♪)。そして、水道のところに行って、少年は手で水をすくって、犬に飲ませてあげる。

ワンは飼い主ではなく、ちゃんと少年役を演じている人の横を歩くのですが、これを演じてた子達もしっかり他の人について、その人にアイコンタクトしてと素晴らしかったです。とくに、昨年と同様、今回も大絶賛されていたこのフレンチブルのG君、最高!もう、本当に人間のような演技してて、見てて感動してしまいます。人気のフレブルだけど、フレブルだから... とまったく躾もしてなくてハチャメチャな子が正直言って最近増えたけど...、犬種なんて関係ないのになーと思ってしまいます。このキャンプには、飼い主と凄く一体感がある、さまざまな犬種の子達が来てました。本当に素敵☆いい刺激になります!

a0032004_6432928.jpgThe third scenario is, the dog comes in with the boy. The boy sits on the bench, and the dog slumps down beside him, exhausted. Then they go to the tap, and the boy gives water to the dog, with his hands.

The dog has to follow someone else, and not the owner, but the dogs that acted this did just that, which was very impressive! And the person acting as the boy, was an impressive actress too! It is really interesting seeing the other dogs act out their parts!

a0032004_6482579.jpgこの写真も↑の課題と同じで、水を蛇口で飲んでいる最中の演技です。自分達も色々考えて工夫して、また他の人がやるのを見て勉強して、ワクワクドキドキしながらの3日間、本当にとても楽しく為になる時間でした。頑張って運転して行ってでも参加して本当によかった!

We learnt a lot, not only by thinking and doing ourselves, but seeing others too. The 3 days of the camp was full of fun and excitement, and we learnt a lot from it! It sure was worth the long drive!

a0032004_6535331.jpg全ての課題の発表が終わり、皆に賞状が渡されます。昨年は星(PAW肉球)五つをどうにかいただけたのだけど、ビビリーアイラさん、今年は無理でしょう... と思っていたのですが、驚きの星五つをまた頂きました。いちおう映画の主役級を演じられるという評価。アイラさん、頑張ってくれたので、素直に嬉しいです!記念品にはバッグ、そして星五つの人には他に一つ何か選べて... タオル生地で、現場でヨダレとかを拭き拭き出来る、ぶらさげておける奴をもらいました。便利!というのもあるけど(実際にアイラさん、aikoさんとの撮影でスカートにヨダレたらして汚しちゃったり... ってありました。大きいワンはおヨダは要注意ですよね...)、猫の絵がかわいかったから~♪本当に素敵な時間と経験、トレーナーさん方に感謝感謝です!

a0032004_76185.jpgAfter all the scenarios were acted out, certificates were handed out to us. Last year, Islay was given 5 PAWS, but this year... with Islay being such a scaredy-cat, I wasn't at all confident, but to my surprise, we got 5 PAWS again. Yippeee! We were all given a Hollywood Paws bag (SOOOO happy!!), and we could choose a gift, and I chose a towel-type wipe, with a cute little picture of a cat. This could come in handy especially for bigger dogs, because they drool... I remember Islay's saliva drooled on aiko's (Jap singer) skirt during a shoot... Thanks so much, to Anne Gordon and Jordan Heppner, for such a wonderful time and experience!

a0032004_714484.jpgキャンプが終わり、満足感に満ちた私達を、素晴らしい夕日が迎えてくれました。もうすでに、来年のキャンプが楽しみです!来年はもしかしたら、自分の犬ではなく、他の人の犬を扱う練習をするかもしれない、とのこと...。実現するといいなーなんて思っています。

次のキャンプまでに、報告できるような素敵なお仕事と巡り合えればいいのですが... こればかりは、「運」ですよね...。でも雑種には、そうそう話はないので、犬種指定がほとんどのこの世界はまだまだ厳しい...。でもアイラ、またいいお仕事と巡り合えるといいね。

a0032004_7235386.jpgAfter the camp, we were greeted by a beautiful sunset. Everything was so wonderful, I am already looking foward to next year's camp!

I do hope we'll be blessed with a job worth reporting, till we meet again next year... but it has got a lot to do with "luck"... especially for mongrels in Japan... but meanwhile, we'll just have to continue trying, and be prepared for any job that may come!
by angeline | 2006-03-12 07:33 | ペットモデルPetsIn ShowBiz | Trackback(11) | Comments(0)