★★雑種犬アイラを中心としたサイトです♪★★☆内容・画像・等の転用禁止です。いちおう… BY: lassie a.k.a  Ellie a.k.a Islay The Mutt a.k.a  アイラっち


by angeline
カレンダー
S M T W T F S
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

ワン達とテレビの撮影@代々木公園  TV filming with doggy models at Yoyogi Park

a0032004_16283977.jpg今日は代々木公園で同じ事務所のワン達とテレビ撮影。5月に放送予定だけど... 今回はもしや、犬より飼い主の方が出る?しかも話してるところが???と思うと... 詳細はアップしないかもです...。放送後にアイラの部分だけお知らせするかもしれませんが。

こんなにいっぱいの他のワンと一緒にお仕事、というのはお初。アイラ大丈夫かしら?と思ったけど、無難にこなしてました。グループ写真を撮るのは、なかなか面白いものです。皆頑張れ~!ただね... やっぱり出ましたよ、ダニ子... 大嫌いなダニ子、この暖かさできっと、そこら中の公園でコンニチワしてるんでしょうね...。おー、怖い怖い...。

a0032004_1634891.jpgToday, we went for a TV program shoot. Will be on-aired in May... but because I might be appearing more than Islay, will probably not write details here, but might up some photos after it's shown on TV.

It was the first time Islay worked with so many other dogs, but she handled it OK. Taking group photos can be fun! Especially seeing the owners actually! But one thing... yes there were ticks at the park! With this warm weather, ticks can be found in almost every park now, how I HATE TICKS!!

a0032004_16361611.jpgそうそう、、お仕事で初めてプチ遅刻してしまいました...  2週間前にやはり代々木公園近くでお仕事したので、車はだいたいこのぐらいだろうとふんだのが、あまかった...。あまく見ちゃーいけませんね、恐怖の環八&甲州街道。酷い時は本当に動かな~い!早く着いてお散歩♪の予定が、数分ですが、遅刻という失態、かなりショックです。遅刻は禁物!って自分に言い聞かせてたはずなのに~。これからはさらに気をつけよう...。

Today, I was a few minutes late to arrive. I always try to go much earlier, coz I feel that you should never be late for a film job. But!!! the traffic jam today was HORROR!! I really must be prepared for any jam, and start off even earlier from next time...

a0032004_16414534.jpg他のワンとお仕事でご一緒できるのは、新たな出会いとかがあって楽しいです。今日は、シンガポール出身のワンにも会いました~!ワイヤーフォックステリアのユメタ君と一緒に暮らしている、シンガポールSPCA(動物保護団体)出身(スージーと一緒!)のJRTのジャッキー君。シンガポールにも家を持つ、ジャッキー・チェンに公園でたまたま会い、名前をつけてもらったそうです!(ジャッキー・チェンといえば、父が病院に入院してた頃、友達のお見舞いで同じ病院にそいえば来てました)。

It's fun working with other dogs coz you get to make new friends too. We met a doggy from Singapore today! Jackie, a JRT, was adopted from SPCA Singapore, same as Suzie! His God Father is Jackie Chan, who has a house in S'pore too, whom he met by chance at a park. (When my dad was hospitalized in Mt. Elizabeth Hospital, I remember Jackie Chan was there too, to see his friend).

a0032004_16534543.jpg久々にこれを機会に、シンガポールSPCA(動物保護団体)のサイトを見たら... 今年のワールドアニマルデーのイベントとして、ブギスでSPCA Tシャツ展示会をするらしい!今は売られて無い、古いSPCA Tシャツの写真を募集していたのだー!実は私、かなーり前にSPCAのTシャツをデザインしていて(SPCAバンにも使われていた)、未使用のもまだ持っているのでさっそく写真を撮って送った♪もっと古い、今ではありえない!ってなぐらいダサいTシャツとかも、どっかにまだあるんだけど... 置き場所が不明だ... 1980年代前半のセンスって凄いものあったよー、ある意味ユニークでナイスでした。あー、展示会行きたいなー、でも今年は兄もテキサスにいるし、帰る予定無いな...。友達に写真撮って来てもらおっかなー。希望が多かったのは、デザイン復活となるらしい!まあ、まず無理だろうけどね…。

It's been a while since I last visited SPCA Singapore's website, and found on the NEWS that, they will be staging an exhibition of all the SPCA t-shirts at this year’s World Animal Day event in Bugis Junction. They were looking for photos of the old T shirts, so I sent them one! Yes, I designed an SPCA T-shirt long time ago (was used for the SPCA van too), and I still have it with me! Actually, I should have even older SPCA T shirts somewhere... but can't recall where... I wish I could go for the exhibition, but no plans to go back this year... sob, sob... so S'pore friends, if you drop by at the SPCA T shirt Exhibition on World Animal Day (should be somewhere around Sep and Oct), do take photos for me!!!!! And if your're there, do vote for my T shirt too, there's a chance that the design might be used again! (tho not likely... my design is old-fashioned too!)

a0032004_177288.jpg公園には他のワンもいっぱい散歩に来てたけど、とても魅力的なJRTがいました!大きい犬好きな私だけど、JRTは、小さい犬ではかなり好きな方だったりする。あのパワーは小型犬じゃないもの。そして、去勢されてないJRTなのに、飼い主がフルコントロールしているその姿は、かっちょよかった... さすが飼い主共々チェコ出身。話を聞くと、犬飼い歴は長く、JRTだけでも2頭目、2ヶ月からしっかり躾ければいいんだ、と。やはりヨーロッパとかだと犬に対してのスタンスが違うんだろうなーと思いました。JRTは小さいからかわいいと思って飼う人がいるが、それは後悔する、みたいに言ってたけど、なるほどしっかりとした考えをもって犬種選びして育てているんだーと思いました。やはり、犬は飼い主次第なんですね。でも、去勢してないJRTを首輪すらつけずにフルコントロールしてるのは、かっこいいですね。写真で改めて見ると、犬だけじゃなく、飼い主もかなりマッチョだったんですね。運動たっぷりなんだろうなー。あ、丸焼き状態にしてるのは、そこにいた子供達とかの、写真リクエストに答えてのことですので、ずーっとしてたわけでは無いのでー!何をされても飼い主ラブ♪のキラキラお目目してましたよ!

a0032004_17143492.jpgThere were other dogs walking in the park too. Met a very attractive JRT! Not castrated, and yet the owner has full control, amazing! Both dog & owner are from Europe, I believe the way the treat and train dogs must be different and advanced. He did mention he started training at 2 months, and give LOTS of exercise. And the dog would allow the owner to do anything, and can see the dog loves the owner a lot, from his eyes! How dogs behave, really depends on the owner!

a0032004_172494.jpgさて、撮影の後は、カフェ~!しかも、新たな犬OKカフェ発見~♪かなーりナイスでした!!ハンバーガー、デカくて美味しい♪このエリアでは個人的にはナンバーワン!

After the filming, to the cafe! Found a new cafe which allow dogs. Huge and delicious hamburgers!

a0032004_1733738.jpg代々木公園は、以前はメインエリアは犬不可だったけど、数年前から犬OKになった。それでか、犬カフェとかが増えてきている。そして~!たまたま、本日オープン!の犬グッズのショップまで出来てた~!いつの間に?ここは、たしか以前はillyのコーヒー出してるカフェだった、駐車場の道の反対側なので、アクセスも便利!

Dogs were not allowed in most areas of Yoyogi Park before, but a few years ago they changed the rules and now dogs are allowed. Thus new dog cafes are popping up, and we happened to drop by at a brand new doggy goods shop! Just opened TODAY!


a0032004_17355791.jpgサイトハウンドのイラストが描いてあるけど、オリジナルのサイトハウンド用の首輪とかも置いてありました。他にも海外輸入物とかセンスいいものがありましたよ!まだまだ品数は少ないけど、今後増やしていくそうです。

The logo was a picture of a Sighthound, and they had collars specially for Sighthounds too. There were other nice imported goods etc.

a0032004_1738192.jpg代々木公園は、2週間前に訪れた時より、ずいぶんと風変わりしてました。桜も綺麗だけど、緑も綺麗~!昼の代々木公園って撮影によく使われるのですね。男性モデルらしきが二組、女性モデルらしきが二組、レフ版とかでスチール撮影してました。すっごい有名なモデルですらきっと分からないであろう、芸能関係に強烈にウトイ私なので、誰かとかは有名だとしても、検討もつきませんが。

The Yoyogi Park looked so different from how it was 2 weeks ago. The sakura was nice too, but the green leaves were beautiful too! This parks seems to be a hot spot for photo shoots. Met lots of models in the midst of still photo shoots.

あと... スーツ姿の二人組みもところどころで...。見覚えある光景です、我家も殺人現場の近くなので。つい先日代々木公園のトイレであった殺人の聞き込み調査、暑い中スーツで頑張っていました。私はジモティーじゃないので、何にも分かりませんとしか答えられませんでしたが、早く解決するといいですね。

a0032004_17501337.jpg公園には何だか、ティッシュペーパーを丸めたような桜のようなお花も咲いてました。はて、これも桜の一種なのかしら?とても綺麗でした!今日は撮影日和だけではなく、お散歩日和でもあったのでいっぱい散歩。楽しかった!でも予想してた以上に駐車場代がイタカッタ...。でも楽しい一日でした!

Met some men in suits, in pairs too... yes I've seen these people before, coz I live near a murder site too. There was a murder in the toilet recently at this park, so the police were questioning the people at the park, for any information. I don't frequent this park so couldn't help tho... hope they'll catch the culprit soon.

There were beautiful flowers that looked somewhat like sakura, in full bloom. Not sure what they are, another kind of sakura perhaps? It sure was a nice day for a walk as well as for filming, so sure got to enjoy ourselves!
トラックバックURL : http://islay.exblog.jp/tb/3498371
トラックバックする(会員専用) [ヘルプ]
※このブログはトラックバック承認制を適用しています。 ブログの持ち主が承認するまでトラックバックは表示されません。
Tracked from 情報商材レビュー at 2006-04-25 21:53
タイトル : プロが明かす、天下無双のSEO対策
断言します。今、SEO対策関連で最高の商材です!!この商材、裏技的な事は書いていないので、目新しさはありません。... more
Tracked from 最新の投資型MLMその名.. at 2006-04-26 22:45
タイトル : 最新の投資型MLMその名はペイフォワード
最新投資型MLMペイフォワードの紹介です。投資プラス権利収入がペイフォワードの真価なのです。... more
Tracked from tシャツ at 2006-05-10 11:01
タイトル : tシャツ
この夏は、お気に入りtシャツでかっこよく注目をあびる・・・... more
Tracked from 50g体重計@高精密体重.. at 2006-05-24 19:27
タイトル : ジャッキーチェン&ダイエットペプシ♪(動画)【50g体重計】
はい、私の格闘技の師匠ジャッキーチェンさんです。笑。まぁ、まずは見てくださいませ。... more
Commented by miin at 2006-04-18 22:35 x
Definitely remembered your SPCA T-shirt as well as the SPCA van. If I searched hard enuf, I should have a copy of the photos that you sent me many moons ago.....

Just a recap about Hokkaido, Jun sounds good if the weather is not too hot. Actually, I am very keen to travel via car with you and islay. Sounds really fun! Will definitely get a driver from Singapore. Dun worry too much abt it. If we cannot get someone, just pat and me then. he he he he

BTW, loved the dog in the same photo as the JTR. What is the breed? So cute!!! Like one of those furry toy. Of course, Islay looks really happy to be running around the park.
Commented by angeline at 2006-04-19 16:37
Hello Miin! Glad to know you remember my SPCA T-shirt! If you do happen to drop by at BUGIS during the Animal Week, do hope you could take photos for me, of all the other T-shirts too! Very nostalgic, I guess they'll have the old T-shirts from the time when SPCA used to be at Orchard Road! Really miss that old SPCA, it was so much nicer than the one we have now, which doesn't seem as homy as it used to be... The dogs have less freedom too, compared to the old SPCA at Orchard Road.

Weather is never too hot in Hokkaido! That's the good part. We could even consider July. The best part of Hokkaido is when they have the beautiful flowers! Biei and Furano area is REALLY AWESOME!!
http://www3.famille.ne.jp/~ochi/eng/hokka3.html
http://www.japan-guide.com/e/e6826.html
http://www.japan-guide.com/e/e6828.html
If you're coming from Tokyo, then we can have fun stopping by at other places before we reach Hokkaido too!

Commented by angeline at 2006-04-19 16:37
The dog with the JRT is the Wire Haired Fox Terrier, which was the model for Snowy, in the comics TinTin!
http://www.tintin.com/
Very cute, yeah? When they have the terrier cut, they don't look as furry, but I prefer them to look fluffy like that! Like a stuffed toy!
Commented by えんど at 2006-04-21 15:58 x
チェコ出身のJRT君、すごいですねー!
バジには越えられない何かを持っているような、、それにしても首輪もしてないなんて、相当の信頼関係があるんでしょうねぇ。
丸焼き、普段からちょくちょくやってるんでしょうね。ニコニコだし〜。

バジはちびパピのころに迎えたんじゃないし、その子とは大分違った環境にいるから無理だな〜、とか言い訳してます…
ああ、駄目飼い主…。(それなりにがんばってます^_^;)

写真のTシャツのがアイラっちさんデザインですか?
SINGAPAWってのがつぼでした。コリー(ですよね?)もかわいいし〜。
SPCAってハムスターもいるんですね…。
ハムスター、飼えなくて放棄されちゃったんですかね、、
Commented by angeline at 2006-04-22 13:58
えんどさん、こんにちは!

チェコ出身のJRT、かっこよかったですねー。でも、ブログではどうどうといえませんでしたが、飼い主さんもかっこよかったですよ♪

仔犬時代に始めるのがベストですが、時間はかかっても、大きくなってからも本当は大丈夫なんだと思いますよ。どちらかというと、人種の違いというか... やはり、外国の方って、色々な意味で表現力があるから、犬につたわりやすいのかなーとも思います。それと、遠慮とかなく、物事はっきりしているから、この飼い主は今は優しいけど、逆らったらマジで怖いから、この人には従うべし、みたいに犬がちゃんと思っているんだと思います。どうしても、アジア人はどっかあまいから、犬もそれをわかってて、どんなに悪さしたって、そこまで怖くないし、ってどこかで犬が飼い主をそこまで尊敬しきれない、っていう部分が出てしまうのかなとも思いました。
Commented by angeline at 2006-04-22 13:59
先週サンちゃんのご家族がロンドンパリに行かれたそうですが、犬がまったく違うって言ってました。犬種は一緒でも、犬も飼い主も。海外に住んでいる友達は、犬がちゃんとしてないと、はっきりと公園から出てきなさい、と他の飼い主に言われるので、公園で散歩するためにも、真剣に躾けなきゃ、村八分状態になる、って感じのようなので... あまえが無いっていうのが一番違うのかなーと思います。どうしても、日本だと、まあいっか、そこまでしなくても... って逃げが生じてしまいそうですものね...。

写真のTシャツがそうです!私のデザインです~。右下に丸まって寝ているのが、実は我家のスージーです。さりげなく自分の犬を、入れてしまうのです♪ハムスターって、結構放棄されるの多いですよー。私がお手伝いしていたときも山ほどいた!簡単に買い与えられるけど、いきなり繁殖しすぎてしまって... ってことが多いようです。あとは、子供達が解剖するために買ったのを、その友達がやめると言ってSPCAに保護してもらうとか。
by angeline | 2006-04-18 17:54 | ペットモデルPetsIn ShowBiz | Trackback(4) | Comments(6)